Saturday, December 29, 2012

“remember” + verb (“to”/ “-ing”)

I’ll remember to read the article about your parents.

I remember reading the article about your parents.

Cum este corect? Dupa “remember” punem verb cu terminatie “-ing” sau verb la infinitiv lung (cu particula “to” in fata)? Gramatica limbii engleze spune ca sunt corecte ambele variante, insa exista o mare diferenta de sens intre cele doua exprimari:

Astfel:

ð Remember + (to) Verb are sens de a-si aminti sa faca un anumit lucru. Cu alte cuvinte actiunea inca nu a avut loc.

I’ll remember to read the article about your parents.

O sa tin minte sa citesc articolul despre parintii tai.

ð Remember + Verb-ing are sens de a-si aminti ca facut un numit lucru. Cu alte cuvinte actiunea a avut loc deja, iar eu imi amintesc de ea.

I remember reading the article about your parents

Imi aduc aminte ca am citit articolul despre parintii tai.

Alte exemple:

I hope you’ll remember to bring my book.

Sper ca-ti vei aminti sa-mi aduci cartea.

She remembers locking the door, she’s not sure at all.

Isi aminteste ca a incuiat usa, dar nu-i sigura deloc.

No comments:

Post a Comment